21.10.06

N : noms

La màgia dels noms ...

Marcel Proust va escriure tot un tou de literatura al voltant de l'associació de noms i sensacions. Tanmateix, valdrà la pena rellegir per trobar i reproduir algun paràgraf especial que il·lustri el tema.

Yves Montant cantava una cançó molt bonica i divertida : "La bicyclette":

"Y'avait Fernand y'avait Firmin,
y'avait Francis et Sébastieeeeeen,
et puis Pauleeetteeee ..."


Serge Reggiani cantava una altra cançó molt emotiva, evocant noms de dones, potser només per fer rimar els versos o potser llistava les dones que ell havia conegut, potser les dues coses a l'hora. ... Us sona "La dame de Bordeaux"?

"Delphine, Elminthe, Cydalise,
Corinne, Mélissinde, Elise...

Changent nos cœurs et vos prénoms
Comme la couleur des saisons,
Ta chevelure, dans la brise
Des retrouvailles indécises.

Reviendrai-je des Amériques
De la Barbade ou du Congo
Vers vous, la Dame de Bordeaux
Amante des quarts nostalgiques

(...)

J'eusse écrit d'amour comme on chante
Si je savais encor ce chant,
Mais l'air s'en oublie quand il vente.
Est-ce ma faute si l'autan
Et les bourrasques d'un printemps
Ne m'en ont laissé que l'andante?...

Ursule, Coralie, Clémente,
Sylvie, Delphine, Violante...

He trobat també un escrit d'algú que parla de la dolça música dels noms de llocs

Beaucoup d’arguments sont avancés lorsqu’on interroge les gens sur leurs motivations à voyager. La plupart d’entre eux invoquent - à juste titre - l’intérêt des sites, leur beauté, la découverte d’autres populations et cultures, etc. Personnellement, j’y ajouterais la magie des noms des endroits. Ainsi, des noms comme Valparaìso ou Singapour, Bangkok ou San Francisco, Istanbul ou Jaïpur, Louxor ou Teotihuacan sont pour moi comme une douce musique, évocatrice de mystères et d’exotisme.

Ens han deixat res per dir a nosaltres? No gaire, però ho direm.

Per començar, vam fer una llisteta de preguntes que podia contestar tothom qui volgués. Al final hi vam afegir uns enllaços a seus on el nom era "el rei". Claveu-hi una ullada i mireu si us atreviu a contestar el questionari. De segur que trobareu alguna pregunta a la qual us agradaria contestar. Si ens ho voleu enviar ... dòmino. Ho penjarem aquí o bé al Dipofilopersiflex I o al Dipofilopersiflex II

22/06/2004 22/05/2007

No hay comentarios: