30.9.06

P : Pessoa ( Fernando)

El 5 de desembre del 2002 vaig comprar El libro del desasosiego, traducció de Perfecto E. Cuadrado. Ed. El Acantilado. Més tard em vaig penedir de no haver triat una edició en català, però ja era massa tard.


En acabar la lectura em vaig prometre que escriuria les meves impressions sobre el llibre, però encara no he començat. Una altra feina pendent... però ho farem.

Tot el que avanço aquí és que em sembla un llibre de lectura indispensable, un llibre que et deixa "tocat" per sempre més. No és possible llegir-lo i sortir-ne indiferent.

La llista de llibres de lectura obligada és força llarga. Acaba sent difícil llegir només aquests grans llibres, com ens ho farem doncs per llegir a més tots els demés?



He vist amb agradable sorpresa que tant en Duquena com en Tros de Quòniam, en són uns grans i entesos admiradors. Darrera d'ells, m'agefeixo a la llista. I deixo per d'aqui a uns dies ( però sine die :-) la tasca de comentar algunes coses del Desassossec.

En Toni té el gran mèrit d'haver traduit poemes del poeta però també el d'haver traduit L'educació de l'estoic i el d'haver imaginat Darrer poema , una novel·la preciosa sobre l'amor-desamor de Pessoa.

Pessoa és quelcom de molt especial ...

No hay comentarios: