23.9.06

S : suïcidi / suïcides

Començo dient que, de no ser per un post al blog de TdQ on deia -no sé si citant algú altre o per convicció- que el suïcidi és l'únic problema filosòfic important, a mi mai no se m'hauria acudit, o molt improbablement, dedicar-hi una entrada. Jo tinc escrit en algun lloc que si hi ha un problema filosòfic important pendent de resoldre, aquest és la tortura i no el suïcidi.

A mig gener 2005, ell va engegar un post que portava per títol "30 escriptors suïcides".

No sé com se'm va acudir anar a Google i llençar una cerca evident i lògica: amb les paraules écrivain + s'est suicidé".
Això donava unes 890 referències.
Vaig anar mirant quins noms podíem afegir i en va sortir un bon paquet. Als comentaris al post, d'altres blogaires hi van afegir d'altres noms...
En Toni va deixar la cosa aturada a 80 escriptors suïcides.t u

Fent una cerca en anglès vaig anar a caure a una pàgina on la llista de suicides no es limita als escriptors, sino que hi inclou "tutti quanti", i ben endreçada per ordre alfabètic ...Una prova més que tot és (o serà a Internet). Només cal trobar-ho i millor que sigui sense haver de pagar.

Auesta adreça de l'univers suïcidari és a: List of suicides Guide, Meaning , Facts, Information and Description. Allà hi ha força material.

També vam trobar la referència a un llibre Writers and Depression © 1995 by Nancy Etchemendy on hi ha més matèria encara... i entre d'altres coses vam llegir un bon consell que , com que ens agrada, reproduim tot seguit:

"There are hundreds of good moments in every single day. Noticing them and celebrating them on paper is part of what makes us writers. If you stop being able to see them, take action. It may save your life."

No s'acaba aquí ... Per anar bé , caldria continuar ... Aquest " take action" aquest "mou-te" ... això és el què cal desenvolupar ...

Tot menys el suïcidi, que em sembla més una malatia que no pas un problema filosòfic...


No hay comentarios: